Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2019
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Strategia biznesowa

GRI:
  • [102-12] Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy

    Przejdź do listy wskaźników
  • [102-15] Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk

    Przejdź do listy wskaźników
  • [102-29] Identyfikacja i zarządzanie wpływem społecznym i środowiskowym Identyfikacja i zarządzanie wpływem społecznym i środowiskowym

    Przejdź do listy wskaźników
  • [Wskaźnik własny] opis strategii Banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju opis strategii Banku, w tym podejścia do zarządzania kwestiami odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju

    Przejdź do listy wskaźników
Inne wytyczne:

Aktualnie obowiązująca Strategia Grupy Kapitałowej Santander Bank Polska S.A. jest kontynuacją dotychczasowych kierunków rozwoju. Opiera się na obowiązujących wcześniej wartościach i założeniach. Od lat nasza misja, wizja i wartości pozostają niezmienne.

MISJA

Pomaganie klientom indywidualnym i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów.

WIZJA

Najlepsza otwarta platforma usług finansowych, działająca odpowiedzialnie i ciesząca się trwałą lojalnością pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczeństwa.

WARTOŚCI

Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie.

Strategiczna wizja zakłada, że Santander Bank Polska S.A.:

  • będzie wiodącym bankiem pod względem jakości obsługi, skoncentrowanym na potrzebach i oczekiwaniach klientów,
  • zbuduje długoterminowe relacje z klientami oparte na zaufaniu, lojalności i podnoszeniu poziomu ich zadowolenia,
  • będzie stale doskonalić produkty, usługi i rozwiązania, wsłuchując się w potrzeby klienta i antycypując je,
  • unowocześni obsługę poprzez transformację cyfrową obejmującą kompletne cykle procesów (od rozpoczęcia do zakończenia) oraz zmianę modelu działania na bardziej efektywny i mniej kapitałochłonny,
  • zwiększy liczbę klientów korzystających z rozwiązań cyfrowych,
  • będzie się koncentrować na wzroście dochodowego biznesu i umacniać swą pozycję w głównych segmentach rynku w procesie rozwoju organicznego, a także, korzystając z możliwości rozwoju nieorganicznego,
  • wykreuje środowisko pracy wzmacniające zaangażowanie pracowników poprzez współpracę, komunikację oraz inicjatywy oddolne powstające w jednostkach Banku,
  • podniesie efektywność i usprawni procesy wewnętrzne dzięki wdrażanej metodyce pracy agile,
  • połączy zobowiązanie wzrostu wartości dla akcjonariuszy z zaangażowaniem w rozwój lokalnych społeczności.

Efekty działań strategicznych Grupy Santander Bank Polska w 2019 r.

Wyznaczamy sobie jasne cele strategiczne w odniesieniu do naszych grup interesariuszy (pracowników, klientów, akcjonariuszy i społeczności), projektujemy działania i przyjmujemy kluczowe miary sukcesu.

Pracownicy

Cel strategiczny

  • Najlepszy pracodawca z silną kulturą korporacyjną.

Jakie działania podjęliśmy?

  • Budowaliśmy jednolitą kulturę korporacyjną.
  • Zarządzaliśmy talentami.
  • Promowaliśmy różnorodność, równe traktowanie i inkluzywność.
  • Wdrażaliśmy model pracy z zastosowaniem metodyki agile.

Kluczowa miara sukcesu

  • Osiągnęliśmy pozycję czołowego pracodawcy w sektorze bankowym.
  • Poprawiliśmy wskaźnik zaangażowania pracowników.
  • Więcej o nas jako pracodawcy przeczytasz tutaj.

Klienci

Cel strategiczny

  • Trwała lojalność klientów indywidualnych i firmowych.
  • Transformacja cyfrowa i doskonałość operacyjna.

Jakie działania podjęliśmy?

  • Rozwijaliśmy ofertę w ramach platform bankowości elektronicznej (biometria, Kantor Santander, bankowość mobilna, procesy E2E, procesy sprzedażowe i posprzedażowe, silne uwierzytelnianie klienta).
  • Wprowadziliśmy zautomatyzowany proces kredytowy dla klientów sektora MŚP (Smart Loans).
  • Udostępniliśmy informację o rachunkach klientów w innych bankach (AIS) oraz usługach inicjowania płatności (PIS).
  • Wspieraliśmy MŚP, oferując dogodne finansowanie i usługi dodatkowe.
  • Rozwijaliśmy Program Rozwoju Eksportu.
  • Oferowaliśmy praktyczną pomoc w znalezieniu kontrahentów biznesowych.
  • Kontynuowaliśmy uruchamianie nowych formatów placówek.

Kluczowa miara sukcesu

  • 3,6 mln lojalnych klientów, w tym 2,5 mln klientów cyfrowych.
  • Poprawiliśmy wskaźnik NPS.
  • Więcej o naszym podejściu do klientów przeczytasz tutaj.

Akcjonariusze

Cel strategiczny

  • Silny kapitał, skuteczne zarządzanie ryzykiem oraz wysoka zyskowność.

Jakie działania podjęliśmy?

  • Utrzymywaliśmy silną bazę kapitałową zgodnie z regulacjami prawnymi i wymogami nadzorczymi.
  • Rozwijaliśmy dochodowe segmenty rynku.
  • Dbaliśmy o dyscyplinę kosztową i wysoką jakość aktywów.

Kluczowa miara sukcesu

Osiągnęliśmy:

  • stabilny wskaźnik kosztu ryzyka – 0,85%,
  • porównywalny wskaźnik efektywności kosztowej – 3,5%,
  • łączny współczynnik kapitałowy – 17,07%.

Społeczność

Cel strategiczny

  • Wsparcie lokalnych społeczności tam, gdzie prowadzimy działalność.

Jakie działania podjęliśmy?

  • Kontynuowaliśmy projekty sponsorskie w obszarze sportu, kultury i edukacji.
  • Wspieraliśmy wolontariat pracowniczy.
  • Realizowaliśmy programy społeczne.

Kluczowa miara sukcesu

  • Nasze działania społeczne objęły 250 tysięcy beneficjentów.
  • 2 tysiące pracowników zaangażowało się w projekty wolontariackie.
  • Więcej o naszym zaangażowaniu społecznym przeczytasz tutaj.

Nasze cele strategiczne na lata 2020–2022

Bank, który stara się być Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie, wspierając ludzi i biznes.

  • Pracownicy

    • Stworzymy wyjątkowe miejsce pracy, skupiające wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników.
    • Będziemy posiadać silną kulturę organizacyjną opartą na wartościach Simple, Personal, Fair.
    • Będziemy wdrażać tryb pracy oparty o proste rozwiązania i metodykę agile.
  • Klienci

    • Podniesiemy poziom doświadczeń klientów – chcemy zachwycać klientów.
    • Będziemy upraszczać produkty i procesy.
    • Będziemy Bankiem Jaki Chcesz.
    • Będziemy digitalizować obsługę klientów.
    • Zbudujemy Otwartą Platformę Bankową.
  • Społeczności

    • Rozwiniemy współpracę w ramach Santander Universidades.
    • Zyskamy uznanie jako bank wspierający społeczności lokalne.
  • Akcjonariusze

    • Wypełnimy wymogi prawne i regulacyjne.
    • Będziemy optymalizować kapitał.
    • Będziemy wspierać kulturę ostrożnościowego zarządzania ryzykiem.
    • Zwiększymy dochody.
    • Będziemy optymalizować koszty.

Strategia biznesowa Grupy Santander Bank Polska ma przełożenie na podejście organizacji do odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.