Raport Odpowiedzialnego Biznesu 2019
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń

Zielone inicjatywy i projekty

Bank oraz spółki Grupy angażują się w projekty proekologiczne oraz wspierają inicjatywy o charakterze sektorowym, wielobranżowym, międzynarodowym, dotyczące ochrony środowiska naturalnego i jego zasobów. Poniżej przykłady takich działań:

Przystąpienie do Paktu na Rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Tworzyw Sztucznych

Bank – wraz z największymi organizacjami branżowymi (m.in. producentami opakowań), producentami dóbr konsumenckich (Coca-Cola, Unilever) i sieciami handlowymi (Carrefour) – zobowiązał się stworzyć do końca 2019 r. mapę drogową przejścia na model zrównoważonego wykorzystania tworzyw sztucznych w Polsce. Jesteśmy jedynym bankiem, który zaangażował się w tę inicjatywę. Chcemy wesprzeć klientów w transformacji ich biznesu, wynikającej zarówno z regulacji, jak i oczekiwań społecznych.

Konkurs #MamyWspólneCele

Konkurs #MamyWspólneCele edycja 2019 to wspólne działanie Santander Bank Polska i Outriders. Projekt polegał na szukaniu skutecznych rozwiązań ważnych problemów związanych ze środowiskiem i ich wpływem na codzienne życie. Na podstawie przesłanych zgłoszeń powstał cykl artykułów, który koncentruje się na poszukiwaniu metod wprowadzania rzeczywistych i pozytywnych zmian w otoczeniu.

Partnerstwo „Razem dla środowiska”

Uczestnictwo w partnerstwie „Razem dla środowiska” na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju powołanego przez Centrum UNEP/GRID. Inicjatywa wspiera stworzenie w Polsce możliwie najlepszych warunków dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2015–2030, szczególnie środowiskowych. Projekt zakłada współpracę wielu stron (międzysektorowo i międzybranżowo) w ramach działań realizujących zasadę odpowiedzialności za środowisko.

Zielona Wstążka #DlaPlanety

W 2019 r. Santander Bank Polska był partnerem strategicznym kampanii. Akcja organizowane była po raz kolejny przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska, a motywem przewodnim było hasło #BeatAirPollution.

Partnerstwo w tym wydarzeniu jest dla nas częścią budowania świadomości ekologicznej, zarówno wśród pracowników jak i klientów. Zadeklarowaliśmy m.in., że od czerwca wszystkie materiały marketingowe banku będą drukowane na papierze ekologicznym z certyfikatem FSC, powstającym w 100 procentach z recyklingu. Przeprowadziliśmy także akcję skierowaną do klientów. W naszych oddziałach, zachęcaliśmy klientów do przejścia na elektroniczne kanały komunikacji (EKK) z bankiem i rezygnacji z korespondencji papierowej.

  • 3 140

    tylu klientów Santander Bank Polska zdecydowało się przejsć na korespondencję elektroniczną, w  wyniku akcji przeprowadzonej, w oddziałach banku, w dniach 5–7 czerwca 2019 r.

GRI:

Drukarki używane w banku są automatycznie ustawione na druk dwustronny. Od 2017 roku w banku funkcjonuje elektroniczny obieg faktur, co pozwala dostawcom na wysyłkę e-faktur.

  • W 2019 roku bank zużył 313,36 tony papieru. Rok wcześniej odnotowano jego zużycie na poziomie 358,92 ton, a w 2017 roku 312,97 ton.

Zużycie papieru (tony)